2014. augusztus 7.

Ha akarunk, beszélhetünk velük

"Minden élőlényt megilleti a tisztelet. Az állatok nem alacsonyabb rendűek, mint mi, nekik is vannak érzelmeik, elvárásaik, megvan a helyük a természetben. Nem uralhatjuk őket parancsokkal, akaratunkkal. A videó azt bizonyítja, hogy kommunikálhatunk is velük, ha kicsit odafigyelünk rájuk, és ők ezt meghálálják."
Director: Craig Foster | Producer: Vyv Simson | Narrator: Swati Thiyagarajan
Produced In: 2012 | Story Teller's Country: South Africa 

Nem tudom miért, de a videó utolsó képsorainál bizony potyogtak a könnyeim. Talán, mert észre sem vesszük, hogy kegyetlenség az, ahogy időnként bánunk velük. Sosem voltam jó gazdi. Szórakozott és figyelmetlen vagyok. Nem dédelgetem őket, egyszerűen csak elfogadom a jelenlétüket. Persze hiányoznának, ha nem lennének. Emma Dezső (nyúl) is űrt hagyott maga után.
Örülök, hogy az anyukémáknál született kiscicák megmaradtak. Napokig beszéltem anyám lelkére. Ígértem fűt-fát. Mondtam, elhozzuk őket, szerzünk gazdikat. Négy apró cica... Te, jó ég!