2016. május 24.

Estétől reggelig

A teraszon beszélgettünk, mikor a lányom kiszólt az ablakon:
- Anya érzed? Milyen jó esőillat van a levegőben...
- Igen, érkezik. Nézd a felhőket!
Még a sötét égbolton is kivehető volt, ahogy a felhők egyre komorabb gomolyagban érkeztek a fejünk felé, villámlással, dörgéssel, aztán csak békére leltek, mert csak egy éjszakán át tartó, ablakon halkan kopogó szitáló záport kaptunk.
- Olyan éjjeli esően mászkálós idő van, milyen jó lenne sétálni most egyet - gondoltam később, de az álom húzott magával, így csak nyakamba húztam a paplant, a talpam az ágy végében szundító macskához dugtam és elindultam...

(...) És csak esik az eső, a Nap meg sehol, 
Se a Hold, se a csillagok... 
A járda elszalad a talpam alatt, 
Amíg hozzád ballagok. 
Tavaszi zivatar illata kábít az úton, ez a 
Dal visz előre csak. 
És csak sír az eső, amíg mosolygok, és 
Megy a járda a talpam alatt. 
Ez az a dal... Ez az a dal... 
Ez az a dal, ami nekem maradt. 
Ez az a dal, ami megint más! 
Ez az az a tavaszi zápor! 
Ez az a dal, ami egy félig mélabú-bánat, 
És félig mámor! 
Ez az a dal, ami csak úgy szól! 
Ez az a dal, ami csak bárhol! 
Ez az a dal, ami egy félig mélabú-bánat, 
És félig mámor!
(Varga B. Tamás - Tavaszi zápor)