2012. június 1.

Szilviának ígértem

Jellemző rám, hogy addig keresek valamit, míg nyomára nem bukkanok. Nem adom fel. Így vagyok most egy novellával is, vagy nevezzük inkább humoreszknek. Napokig agyaltam, melyik könyvben olvastam, míg nem eszembe jutott a cím - Megyek a víz alá. Ilyen címet nehezen felejt el az ember. Percek kérdése volt, rátaláltam az alkotóra is. Hogy is felejthettem el: Mikes György! Hurrá! Még aznap potom pénzért megrendeltem a könyvet, alig vártam, hogy kézhez kapjam és átlapozzam. Pár nap múlva jött a szomorú felismerés, tévedtem. De mekkorát! Na sebaj, gondoltam magamban, Zével úgy is jókat röhögtünk némelyik íráson. De azért nem hagyott nyugodni a dolog.
Ma este megrendeltem egy másik könyvet, amit szintén olvastam annak idején: Tímár György - Válogatott agyrémeim. Egyedül a borítón lévő grafika az, ami rémlik valahonnan, a tartalomból semmi. Ha most is tévedek, vajon feladom? Nem valószínű, de nem fogom görcsösen keresni. Egyszer úgy is elém kerül.