2013. január 13.

Utólag értesülve

A legkisebb megállt a konyhában, grimaszolva, húzogatva a szája a szélét. Zé rögtön sejtette, hogy valami nincs rendjén.
- Na mondd, mi a baj?
- Hát az az igazság, hogy tényleg van egy kis baj!
- De mi az a baj?
- Hogy kettes leszek nyelvtanból.
- Hehh? Anyádnak azonnal mondd el, mert ebből még nagyobb baj lesz!
- Na, azt már nem...
- De hogy fogja akkor megtudni?
- Azt nem tudom!
- Na figyelj! Két variáció van. Vagy most elmondod neki, vagy elmondom neki én...
- Ühüm, a második az jó lesz! Meg lehet hogy énekből is kettes leszek, de azt már sejti anya.
- Jó, akkor elmondom neki, de jobb lenne, ha mégis te mondanád el, mert...
- Nem! Várd meg míg elmegyek apához, akkor talán vasárnapig megnyugszik anya!

Megnyugodtam... MEGNYUGODTAM? Úgy éreztem a világ megfordul velem egy pillanat alatt. Az én gyerekem, az enyém... Magyar nyelvtanból. Ma megmondtam neki, mennyire nyugodtam meg. Tanév végén négyes lesz.