2015. április 22.

Ezen is túl

- Mikor tudnánk megbeszélni ezt a dolgot?
- Nem tudok mit mondani. Zoli még dolgozik, nem számítottunk rád.
- Csak beszéltetek valamit?
- Nem, még nem volt időnk.
- Valamiben csak megegyeztetek?
- Semmiben. Itt a terasz, pakolás, takarítás... Ne haragudj, de tényleg nem ez volt az első!
- Azért szeretném, ha számításba vennétek, hogy kaptátok ezt a lakást.
- Kaptuk? Átvállaltuk a hiteled... Megtörtént a vagyonmegosztás. Ennek semmi köze a tartásdíjhoz. 
- Hát ez nem teljesen így van! 
- Nem?
- Akkor is lehetne benned annyi jó indulat és megértés, hogy mérlegeld ezt a dolgot és fogadd el a feltételeket.
- Nézd, jelen esetben én tennék neked szívességet...
- Miért te tennél?
- Hagyjuk! Mérlegelem, de  nem szeretem, ha zsarolni próbálnak. Manipulálni. Már rég nem vagyok a feleséged, ez nem a megfelelő fegyver irányomban.
- Mire gondolsz? Nem tettem ilyet. Nem zsaroltalak.
- De, igen. Te is tudod. A gyerekekkel.
- Sosem tettem ilyet.
- Hát nem te mondtad, hogy bevonod őket? Hogy rajtam múlik lesz-e pereskedés, veszekedés? Mire jó ez?
- Rendben, nem lesz senki bevonva. De innentől kezdve teljesen értelmetlen bármiről is beszélni... Hétfőn beadom a kérvényt.
- Add be nyugodtan!
- Igen? Gondolom, majd fogadtok ügyvédet is.
- Igen, fogadunk. 
- Az nem igazán lenne jó, mert én nem tehetem meg, hogy ügyvédet fogadjak. Bezzeg, nektek most jól megy. Ti megtehetitek.
- Ez probléma?
- Nektek van miből... 
- Nézd, én nem szeretnék részt venni ebben. Te dolgod, mit teszel. Mi is tesszük a dolgunkat.
- Remélem, most örülsz.

Kis híján múlt, hogy nem vágta be maga mögött az ajtót dühében.
Kis híján múlt, hogy nem mentem utána zokogva, hogy ennyi év után hagyjon már békén minket.
A két legnagyobb lányom sírt a telefonba, hogy nem tehetjük meg velük, amit tíz évvel ezelőtt. Összefacsarodott a lelkem. Teljesen igazuk van. Akkor sem tehettük volna meg... Most még inkább nem.

Most csend van. Nagy csend. Imádkozunk, imádkozik értünk a gyülekezet. Minden rendben lesz.