2015. július 29.

Thészeusz utolsó napja

... avagy Zé esete a labirintusban a Minótaurosszal disznótetemekkel, amikor Ariadné éppen nem volt sehol.

- Első nap megkérdeztem az egyik srácot, hogyan jutok el az öltözőbe, az el kezdte magyarázni, majd egyszer csak megállt és annyit mondott, kövesd a fekete pontokat a falon.... Érted, és minden sarkon ott voltak a falon a fekete pontok! Tegnap már könnyebben eltaláltam... Figyelj! Kiléptem az üzemből, ahol elindultam egy világos folyosón, ahol emberek sürögtek-forogtak, utána elkanyarodtam jobbra, itt már senki sem volt. Már tegnap is felfigyeltem a folyosó végén lévő sötétségre, de ma jöttem rá, az nem a folyosó folytatása, hanem egy hatalmas terem felakasztott fej nélküli disznótetemekkel. Szerencsére, még mielőtt elértem volna addig, el kellett fordulnom balra egy sötét folyosóra, aminek a végén pislákolt valamiféle fény, persze sehol egy teremtett lélek, a falon kampók sorakoztak futószalag rendszerben. Szedtem a lábam rendesen, s képzeld, ma már világos volt a folyosón, a kampókon félbevágott disznók, amikből csorgott a vér a padlóra, patakszerűen folyt valami elvezetőbe, rendesen át kellett tornáznom magam, hogy elérjek egy kapuig, amit egy gomb megnyomásával tudtam kinyitni. Tegnap itt volt az a három ládányi vér, amiről meséltem. Újabb folyosó, teljesen kihalt ez is. Megint balra fordultam, öt méter után újabb kapu, újabb kihalt folyosó. A végén megint egy kapu, amin csak úgy mehettem keresztül, hogy kezemre, cipőmre fertőtlenítőt fújt valahonnan. Itt jobbra kellett fordulnom, ahol egy újabb folyosó várt rám, a közepén egy lépcsővel. Felmászni tudtam csak, mert olyan meredek volt, hogy akár létrát is állíthattak volna ide. Emberek sehol, de sehol. A lépcső tetején balra fordultam, átsétáltam két szoba méretű termen, elértem a zuhanyzóig, ahol balra fordultam, kinyitottam egy ajtót és már ott is voltam az öltözőben, ahol eddig még sosem találkoztam senkivel.
- Elég horrorisztikus...
- Nem megyek oda többé.
- A labirintus miatt?
- Nem.
- A szag miatt?
- Nem.
- ???
- Van egy lány, ma elnevette magát. Kirohantak az irodából és ráförmedtek, hogy azonnal hagyja abba. Mindenért szólnak, korholnak, akárhogy dolgozol, soha nem kapsz egy jó szót sem. Borzalom.
- Embertelen egy hely.
- Lélektelen.